28 Juli 2008

28-07-2008 00:00

Dag van de Monstercell.

De hele middag was het all aan het borrelen, maar er kwam eigelijk niks op gang. Ondertussen had ik al contact gehad met mijn chase partner welke onderweg naar mij was.

We zijn na het checken van radar beelden, waarop een zware cell te zijn was richting Moschau een hogergelegen plek gaan zoeken in de buurt van Baneheide. Toen we hier stonden werd ons door het regenscherm van een andere bui eigenlijk het zicht ontnomen op de bovegoenoemde cell en konden we niet zien wat voor geweld er binnen enkele minuten boven ons hoofd zou komen.

Uit het niets werd het opeens droog en konden we een indrukwekkende whales mounth aanschouwen. Wat er echter rechts van ons gebeurde was nog indrukwekkender. Een diepe wolkenbasis begon behoorlijk te roteren en rijkte akelig dicht naar de aarde. Van het ene op het andere moment realiseerde ik me dat deze roterende stijgstroom op regelrechte ramkoers met ons lag en onze positie niet bepaald veilig was.

Er werd snel vaart gemaakt naar de auto om zo snel mogelijk voor deze cell te komen, maar door de hevige neerslag lag het verkeer helemaal plat en kwamen we vast te zitten in een file op de autoweg.

We hebben de cel gevolgd in de richting van roermond, waar al snel duidelijk werd dat we afscheid moesten nemen en deze cell moesten overdragen aan andere collega chasers in het land.

dubbelklik op de slideshow om deze te openen:

Terug

Doorzoek de website